СТАЛИЙ РОЗВИТОК - НАШ ВИБІР. СТАЛИЙ РОЗВИТОК - КРАЩЕ МАЙБУТНЄ ДЛЯ ВСІХ. СТАЛИЙ РОЗВИТОК – ЦЕ КЕРОВАНИЙ РОЗВИТОК. ОСНОВОЮ ЙОГО КЕРОВАНОСТІ Є СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ТА СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ, ЯКІ ДОЗВОЛЯЮТЬ ДУЖЕ ШВИДКО МОДЕЛЮВАТИ РІЗНІ ВАРІАНТИ НАПРЯМКІВ РОЗВИТКУ, З ВИСОКОЮ ТОЧНІСТЮ ПРОГНОЗУВАТИ ЇХНІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА ВИБРАТИ НАЙБІЛЬШ ОПТИМАЛЬНИЙ

Дослідно-експериментальна робота

Тренінг "Освіта для сталого розвитку у початковій школі"





Засідання педагогічної ради "Школа випереджаючої освіти для сталого розвитку"

Директор школи - Шпаковська Людмила В'ячеславівна
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЗА ПОСИЛАННЯМ

Засідання педагогічної ради "Використання інноваційних технологій вмпереджаючої освіти для сталого розвитку"










ПРЕЗЕНТАЦІЯ (За посиланням)

Участь у ІІІ Всеукраїнській науковій конференції 
"Освіта та соціалізація особистості" м.Дніпро










ПРЕЗЕНТАЦІЯ







"ШКОЛА ВИПЕРЕДЖАЮЧОЇ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ"






Засідання педагогічної ради за посиланням

Презентація







Організація  дослідно-експериментальної роботи на ІІІ етапі у 2017-2018 навчальному
році за темою:
«Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес»

ІІІ етап практичний  (вересень 2017 – серпень 2019 р.)
Розробка та апробація системи діяльності  закладу, спрямованої на розвиток соціальних компетенностей в інтересах сталого розвитку, соціальної відповідальності, масове запровадження моделі школи сприяння сталого розвитку та інтегрованого розвивального освітнього середовища на засадах випереджаючої освіти.

                                         Основні завдання школи у дослідно-екпериментальній роботі

-        засвоєння учнями знань про історію виникнення та сутність концепції сталого розвитку, підвищення обізнаності молоді щодо розуміння значення сталості як основи збереження довкілля та умов життя людини;
-        розвиток у дітей ціннісних орієнтацій, що відповідають потребам сталого розвитку як особистісно важливих і доцільних, пов’язаних із власними переконаннями та відповідальним відношенням до своїх дій;
-        практична реалізація моделей сталого розвитку, формування  відповідних норм поведінки та стилів життя, активної громадської позиції щодо реалізації ідеї сталості у повсякденному досвіді дитини.
Більша конкретизація поставлених завдань потребує розгляд екологічної, національно-патріотичної, правової, соціально-економічної та морально-етичної компонент сталого розвитку.
Екологічна компонента передбачає вирішення таких завдань:
-        засвоєння учнями знань щодо стану довкілля, органічної єдності людини та природи, заходів зі збереження цілісності природних екосистем, способів виходу з екологічної кризи;
-        формування екологічного світогляду та екокультури на засадах розкриття змісту та впровадження норм і принципів екологічної етики та етики відповідальності;
-        виховання патріотичних почуттів, любові до рідного краю як складових екологічної освіти для сталого розвитку;
-        засвоєння основних знань та умінь щодо здорового способу життя, гармонізації стосунків між людиною та природним середовищем;

-   прилучення до екологічного руху, розвиток екологічних організацій на рівні шкільних та позашкільних закладів освіти дніпропетровського регіону.
Національно-патріотична компонента
-        забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей;
-        виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки -Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;
-        сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
-       формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;
-       формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
-       утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в українській історій, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України і її громадян;
-       формування психологічної та фізичної готовності молоді, до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;
-        забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами;
-        підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини;
-       створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак, держави;
-       сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров'я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
-       виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності.
Правова компонента передбачає реалізацію таких завдань:
-        засвоєння учнями знань щодо реалізації прав людини та дитини згідно концепції сталого розвитку;
-        розкриття змісту норм демократії, правової культури громадян, ролі громадськості у вирішенні екологічних та соціально-економічних проблем;
-        залучення учнів у процеси шкільного самоврядування, практичної реалізації громадянськості як особистісної та  колективної відповідальної поведінки у контексті реалізації норм та принципів сталого розвитку;
-        привчання дітей до відкритого й вільного виразу своїх думок на основі реалізації ідей педагогіки співробітництва, розвиток навичок аргументування своєї думки. 

Соціально-економічна компонента включає такі питання:
-        розкриття змісту поняття «якісне життя» як однієї зі складових концепції сталого розвитку;
-        прищеплення навичок розумного ресурсо- та енергоспоживання, раціонального використання предметів споживання, зменшення марних витрат сировини;
-        впровадження норм соціальної справедливості, попередження проявів насильства та несправедливості у відносинах між дітьми та дітьми і дорослими;
-        розвиток високого рівня соціальної мобільності дітей, виховання в них культури інноваційності та успішності, що сприятиме більшої адаптації до динаміки життя у сучасному постіндустріальному суспільстві.

Морально-етична компонента включає вирішення наступних завдань:
-        формування гуманістичних цінностей та пріоритетів, заснованих на ідеї самоцінності кожної особистості, ії права на відмінність;
-        емоційно-ціннісний підхід, що передбачає вміння людиною ставати на позицію іншого, визнавати його думки, одночасно, відстоювати власну позицію, не принижуючи гідність іншої людини;
-        розвиток неконфронтаційної свідомості, орієнтованої на співдружню та неконфліктну діяльність;
-        впровадження норм діяльнісної педагогіки, що орієнтована на небайдуже, активне відношення до порушень принципів сталості, вміння оптимально реагувати на недодержання екологічних та соціально-економічних вимог згідно пріоритетам сталого розвитку.
-        розвиток високої інформаційної культури, що передбачає медіа-грамотність, поінформованість з проблем сталого розвитку, активізацію критичного мислення.

Мета:
-        Створення умов реалізації програми експерименту на ІІІ етапі.
-        Розробка структурних компонентів моделі школи випереджаючої освіти через компетентнісний підхід до розвитку особистості та їх експериментальна перевірка.
-        Розробка і апробація моделі школи випереджаючої освіти.
Завдання:
•        продовжити напрацювання досвіду роботи з формування у дітей компетентностей в інтересах сталого розвитку шляхом інтегрування змісту випереджаючої освіти у навчально-виховний процес;
•        посилити роль проектної діяльності в закладі з метою досягнення конкретних результатів на шляху до сталого розвитку;
•        поширювати та поглиблювати основні напрямки концепції (екологічний, ресурсозберігаючий, соціально-спрямований, економічний), а також практики її реалізації, зокрема, сприяти поширенню проведення інтегрованих дисциплін та уроків, позакласних заходів з аспектами сталого розвитку;
•        провести на базі закладу семінар, з запрошенням батьківської громадскості, з метою ознайомлення з експериментальною роботою школи  над проектом: «Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес»;
•        спланувати узагальнення напрацьованого досвіду педагогічного колективу школи  та розпочати роботу з її оформлення у вигляді виставок, стендів та підготовки презентацій з інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес.

Завдання управлінської діяльності:

Ø          спрямувати  педагогічний колектив на використання інноваційних освітніх технологій та реалізації завдань ІІІ етапу дослідно-експериментальної роботи в закладі;
Ø апробація нових навчально-методичних матеріалів щодо інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процесс;
Ø визначення показників ефективності інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес, що характеризують зміну ціннісних орієнтацій та моделей поведінки особистості у бік сталого розвитку;
Ø моніторинг якості навчання та соціальних компетентностей в інтересах сталого розвитку учасників експерименту. упроваджувати методи та принципи стратегічного управління розвитком навчального закладу, застосовуючи новітні педагогічні технології гумано- та екоцентричного характеру.                                                 

Завдання педагогічного колективу:
Ø впровадження інформаційних технологій, активізація дослідницької діяльності школярів;
Ø допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості, розвитку критичного мислення, соціальної мобільності;
Ø зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я молоді, запровадження здоров’язберігаючих технологій освітнього процесу, розвиток екологічно врівноваженої поведінки особистості.

з\п
Зміст діяльності
Форма проведення
Термін
Відповідальний

І. Робота з педагогічним колективом



1.
Організаційне засідання  членів  методичної  ради щодо затвердження програми дослідно-експериментальної роботи та плану роботи на 2017 - 2018 н.р.
Засідання ради
Червень
Директор
2.
Круглий стіл «Шляхи реалізації концепції випереджаючої освіти для сталого розвитку»
Круглий стіл
Вересень
Заступник директора з навчально-виховної роботи
3.
Інформаційний супровід пошукової діяльності педагогів
Консультації
Вересень
Творча група
4.
Засідання педагогічної ради  «Збереження духовного, морального та фізичного здоров’я учасників навчально-виховного процесу як чинник соціалізації особистості».
Педрада диспут       
Листопад
Директор
5.
Розробка і проведення циклу класних годин з питань сталого розвитку.       
Методичні розробки
Вересень
Творча група
6.
Ввести матеріали про традиції, звичаї народу щодо збереження, зміцнення та відновлення природних багатств (етнічний аспект освіти для сталого розвитку), формування екобезпечного способу життя, правил екологозберігаючої поведінки в змістову складову уроків
Методичні рекомендації
Протягом року
Творча група
7.
Презентація проектів (з досвіду).
 Узагальнення напрацьованого досвіду педагогічного колективу школи з інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес
Фестиваль
Березень   
Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагоги
8.
Оформлення виставок, стендів з дослідно-експериментальної роботи на ІІІ етапі у 2017-2018 навчальному році за темою:
«Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес».
Методичні збірки, розробки
Протягом року
Педагоги

ІІ. Моніторинг 



9.
Здійснення моніторингових досліджень з питань:
-        зміни ціннісних орієнтацій учнів, вчителів, батьків щодо певних аспектів сталого розвитку, зміни життєвих звичок ;
-        ефективності навчальної та виховної роботи;
-        ефективності впливу школи на місцеву громаду, батьків.     

Анкетування


Тестування
Анкетування


Жовтень


Березень
квітень

Творча група

Творча група
Творча група

ІІІ.Робота з учнівським колективом



10.
Впровадження інформаційних технологій, активізація дослідницької діяльності школярів.      
Заняття, консультації
Протягом року
Педагоги
11.
Забезпечувати подальший розвиток учнівського врядування, широкого залучення його до вирішення питань організації освітнього процесу, розвитку громадянської активності, організації здорового способу життя учнівської молоді.
Виховні години      
Протягом року
Педагоги
12.
Допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості, розвитку критичного мислення, соціальної мобільності.
Години спілкування
Протягом року
Педагоги
13.
Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я молоді, запровадження здоров’язберігаючих технологій освітнього процесу, розвиток екологічно врівноваженої поведінки особистості.
Виховні години
Протягом року
Педагоги
14.
Робота над колективними проектами за обраними темами (1-11 кл.).
Презентації        

За графіком
Класні кервники
15.
Організація науково-дослідницької діяльність  учнів на уроках та в позаурочний час
Уроки, консультації
Протягом року
Педагоги
16.
Проведення тематичних тижнів:
- здоров’я і спорту;
- національно-патріотичний;
- правовий;
- соціально-економічний;
- морально-етичний
- екологічний
Позакласна робота      

Вересень
Жовтень
Грудень
Січень
Лютий
квітень
Педагог-організатор,
класні керівники
17.
Проведення місячників:
- випереджаючої освіти;
- дотримання законодавства про обов’язкову загальну середню освіту.
Місячник

Березень
Квітень
Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагоги
18.
Шкільний ярмарок
Ярмарок
Березень
Педагог-організатор,
класні керівники
19.
Залучити учнів до висвітлення діяльність закладу в інтересах сталого розвитку на сайті школи та шкільній газеті.
Статті, відеоматеріали, фотозвіти  
Протягом року
Педагог-організатор,
класні керівники

ІV. Робота з батьками                 



20.
Провести семінар, з запрошенням батьківської громадскості, з метою ознайомлення з експериментальною роботою школи  над проектом: «Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес».
Семінар
Вересень
Директор
21.
Школа випереджаючої освіти для батьків: «Навчи тата й маму, як дбайливо господарювати» у формі дитячих листівок, буклетів, листів-звернень, правил тощо.
Листівки
Грудень
Педагог-організатор
22.
Школа випереджаючої освіти для батьків: фестиваль ідей «Як зробити домогосподарство сталим».
Аукціон
Жовтень    
Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагоги
23.
Тренінг «На шляху до взаємодії».
Тренінг
Лютий       
Заступник директора з навчально-виховної роботи
24.
Батьківський всеобуч:
 «Усвідомлене батьківство – запорука ефективного розвитку дітей»;
 «Роль батьків у соціалізації дитини»;
 «Типові помилки у виховання дітей»;
 «Діти та Інтернет. Попередження залежності»       
Батьківські збори

Вересень

Грудень
Березень
Квітень
Класні керівники
                                                  



Немає коментарів:

Дописати коментар