Тренінг "Освіта для сталого розвитку у початковій школі"
Засідання педагогічної ради "Школа випереджаючої освіти для сталого розвитку"
Директор школи - Шпаковська Людмила В'ячеславівна
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЗА ПОСИЛАННЯМ
Засідання педагогічної ради "Використання інноваційних технологій вмпереджаючої освіти для сталого розвитку"
ПРЕЗЕНТАЦІЯ (За посиланням)
Участь у ІІІ Всеукраїнській науковій конференції
"Освіта та соціалізація особистості" м.Дніпро
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
"ШКОЛА ВИПЕРЕДЖАЮЧОЇ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ"
Організація дослідно-експериментальної
роботи на ІІІ етапі у 2017-2018 навчальному
році за темою:
«Інтегрування
змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес»
ІІІ етап
практичний (вересень 2017 – серпень 2019
р.)
Розробка
та апробація системи діяльності закладу,
спрямованої на розвиток соціальних компетенностей в інтересах сталого розвитку,
соціальної відповідальності, масове запровадження моделі школи сприяння сталого
розвитку та інтегрованого розвивального освітнього середовища на засадах
випереджаючої освіти.
Основні завдання школи у
дослідно-екпериментальній роботі
- засвоєння учнями знань про історію виникнення та сутність концепції
сталого розвитку, підвищення обізнаності молоді щодо розуміння значення
сталості як основи збереження довкілля та умов життя людини;
- розвиток у дітей ціннісних орієнтацій,
що відповідають потребам сталого розвитку як особистісно важливих і доцільних,
пов’язаних із власними переконаннями та відповідальним відношенням до своїх
дій;
- практична реалізація моделей сталого
розвитку, формування відповідних норм
поведінки та стилів життя, активної громадської позиції щодо реалізації ідеї
сталості у повсякденному досвіді дитини.
Більша
конкретизація поставлених завдань потребує розгляд екологічної, національно-патріотичної, правової, соціально-економічної
та морально-етичної компонент сталого розвитку.
Екологічна компонента передбачає вирішення таких
завдань:
- засвоєння учнями знань щодо стану
довкілля, органічної єдності людини та природи, заходів зі збереження цілісності
природних екосистем, способів виходу з екологічної кризи;
- формування екологічного світогляду та
екокультури на засадах розкриття змісту та впровадження норм і принципів
екологічної етики та етики відповідальності;
- виховання патріотичних почуттів, любові
до рідного краю як складових екологічної освіти для сталого розвитку;
- засвоєння основних знань та умінь щодо
здорового способу життя, гармонізації стосунків між людиною та природним
середовищем;
- прилучення до екологічного руху,
розвиток екологічних організацій на рівні шкільних та позашкільних закладів
освіти дніпропетровського регіону.
Національно-патріотична компонента
-
забезпечення сприятливих умов для
самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей;
-
виховання правової культури, поваги до
Конституції України, Законів України, державної символіки -Герба, Прапора, Гімну України та
історичних святинь;
-
сприяння набуттю молоддю соціального досвіду,
успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
-
формування
мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду
нації;
-
формування
духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної
свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави,
рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної
історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
-
утвердження
в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в
українській історій, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів
свободи та державності України і її громадян;
-
формування
психологічної та фізичної готовності молоді, до виконання громадянського та
конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності
держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та
військової служби;
-
забезпечення духовної єдності поколінь,
виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей
з особливими потребами;
-
підтримання кращих рис української нації –
працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до
батьків та родини;
-
створення
умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації
до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак, держави;
-
сприяння
розвитку фізичного, психічного та духовного здоров'я, задоволення естетичних та
культурних потреб особистості;
-
виховання
здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності,
антигромадської діяльності.
Правова компонента передбачає реалізацію таких завдань:
- засвоєння учнями знань щодо реалізації
прав людини та дитини згідно концепції сталого розвитку;
- розкриття змісту норм демократії,
правової культури громадян, ролі громадськості у вирішенні екологічних та
соціально-економічних проблем;
- залучення учнів у процеси шкільного
самоврядування, практичної реалізації громадянськості як особистісної та колективної відповідальної поведінки у
контексті реалізації норм та принципів сталого розвитку;
- привчання дітей до відкритого й вільного
виразу своїх думок на основі реалізації ідей педагогіки співробітництва,
розвиток навичок аргументування своєї думки.
Соціально-економічна компонента
включає такі питання:
- розкриття змісту поняття «якісне життя»
як однієї зі складових концепції сталого розвитку;
- прищеплення навичок розумного ресурсо-
та енергоспоживання, раціонального використання предметів споживання, зменшення
марних витрат сировини;
- впровадження норм соціальної
справедливості, попередження проявів насильства та несправедливості у
відносинах між дітьми та дітьми і дорослими;
- розвиток високого рівня соціальної
мобільності дітей, виховання в них культури інноваційності та успішності, що
сприятиме більшої адаптації до динаміки життя у сучасному постіндустріальному
суспільстві.
Морально-етична компонента включає вирішення наступних завдань:
- формування гуманістичних цінностей та
пріоритетів, заснованих на ідеї самоцінності кожної особистості, ії права на
відмінність;
- емоційно-ціннісний підхід, що передбачає
вміння людиною ставати на позицію іншого, визнавати його думки, одночасно,
відстоювати власну позицію, не принижуючи гідність іншої людини;
- розвиток неконфронтаційної свідомості,
орієнтованої на співдружню та неконфліктну діяльність;
- впровадження норм діяльнісної
педагогіки, що орієнтована на небайдуже, активне відношення до порушень
принципів сталості, вміння оптимально реагувати на недодержання екологічних та
соціально-економічних вимог згідно пріоритетам сталого розвитку.
- розвиток високої інформаційної культури,
що передбачає медіа-грамотність, поінформованість з проблем сталого розвитку,
активізацію критичного мислення.
Мета:
- Створення умов реалізації програми експерименту на ІІІ етапі.
- Розробка структурних компонентів моделі школи випереджаючої
освіти через компетентнісний підхід до розвитку особистості та їх
експериментальна перевірка.
- Розробка і апробація моделі школи випереджаючої освіти.
Завдання:
• продовжити напрацювання досвіду роботи з формування у дітей компетентностей
в інтересах сталого розвитку шляхом інтегрування змісту випереджаючої освіти у
навчально-виховний процес;
• посилити роль проектної діяльності в закладі з метою
досягнення конкретних результатів на шляху до сталого розвитку;
• поширювати та поглиблювати основні напрямки концепції
(екологічний, ресурсозберігаючий, соціально-спрямований, економічний), а також
практики її реалізації, зокрема, сприяти поширенню проведення інтегрованих
дисциплін та уроків, позакласних заходів з аспектами сталого розвитку;
• провести на базі закладу семінар, з запрошенням батьківської
громадскості, з метою ознайомлення з експериментальною роботою школи над проектом: «Інтегрування змісту
випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес»;
• спланувати узагальнення напрацьованого досвіду педагогічного
колективу школи та розпочати роботу з її
оформлення у вигляді виставок, стендів та підготовки презентацій з інтегрування
змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес.
Завдання
управлінської діяльності:
Ø спрямувати
педагогічний колектив на використання інноваційних освітніх технологій
та реалізації завдань ІІІ етапу дослідно-експериментальної роботи в закладі;
Ø апробація нових
навчально-методичних матеріалів щодо інтегрування змісту випереджаючої освіти
для сталого розвитку у навчально-виховний процесс;
Ø визначення показників
ефективності інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у
навчально-виховний процес, що характеризують зміну ціннісних орієнтацій та
моделей поведінки особистості у бік сталого розвитку;
Ø моніторинг якості навчання та
соціальних компетентностей в інтересах сталого розвитку учасників експерименту.
упроваджувати методи та принципи стратегічного управління розвитком навчального
закладу, застосовуючи новітні педагогічні технології гумано- та екоцентричного
характеру.
Завдання
педагогічного колективу:
Ø впровадження інформаційних
технологій, активізація дослідницької діяльності школярів;
Ø допомога учням в оволодінні
стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості, розвитку
критичного мислення, соціальної мобільності;
Ø зміцнення фізичного, психічного
та психологічного здоров’я молоді, запровадження здоров’язберігаючих технологій
освітнього процесу, розвиток екологічно врівноваженої поведінки особистості.
№
з\п
|
Зміст діяльності
|
Форма проведення
|
Термін
|
Відповідальний
|
||
І. Робота з
педагогічним колективом
|
||||||
1.
|
Організаційне засідання
членів методичної ради щодо затвердження програми
дослідно-експериментальної роботи та плану роботи на 2017 - 2018 н.р.
|
Засідання ради
|
Червень
|
Директор
|
||
2.
|
Круглий стіл «Шляхи реалізації концепції випереджаючої освіти для
сталого розвитку»
|
Круглий стіл
|
Вересень
|
Заступник директора з
навчально-виховної роботи
|
||
3.
|
Інформаційний супровід пошукової діяльності педагогів
|
Консультації
|
Вересень
|
Творча група
|
||
4.
|
Засідання педагогічної ради
«Збереження духовного, морального та фізичного здоров’я учасників
навчально-виховного процесу як чинник соціалізації особистості».
|
Педрада диспут
|
Листопад
|
Директор
|
||
5.
|
Розробка і проведення циклу класних годин з питань сталого розвитку.
|
Методичні розробки
|
Вересень
|
Творча група
|
||
6.
|
Ввести матеріали про традиції, звичаї народу щодо збереження, зміцнення
та відновлення природних багатств (етнічний аспект освіти для сталого
розвитку), формування екобезпечного способу життя, правил екологозберігаючої
поведінки в змістову складову уроків
|
Методичні рекомендації
|
Протягом року
|
Творча група
|
||
7.
|
Презентація проектів (з досвіду).
Узагальнення напрацьованого
досвіду педагогічного колективу школи з інтегрування змісту випереджаючої
освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес
|
Фестиваль
|
Березень
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагоги
|
||
8.
|
Оформлення виставок, стендів з дослідно-експериментальної роботи на ІІІ
етапі у 2017-2018 навчальному році за темою:
«Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у
навчально-виховний процес».
|
Методичні збірки, розробки
|
Протягом року
|
Педагоги
|
||
ІІ. Моніторинг
|
||||||
9.
|
Здійснення моніторингових досліджень з питань:
- зміни ціннісних
орієнтацій учнів, вчителів, батьків щодо певних аспектів сталого розвитку,
зміни життєвих звичок ;
- ефективності навчальної
та виховної роботи;
- ефективності впливу школи
на місцеву громаду, батьків.
|
Анкетування
Тестування
Анкетування
|
Жовтень
Березень
квітень
|
Творча група
Творча група
Творча група
|
||
ІІІ.Робота з
учнівським колективом
|
||||||
10.
|
Впровадження інформаційних технологій, активізація дослідницької
діяльності школярів.
|
Заняття, консультації
|
Протягом року
|
Педагоги
|
||
11.
|
Забезпечувати подальший розвиток учнівського врядування, широкого
залучення його до вирішення питань організації освітнього процесу, розвитку
громадянської активності, організації здорового способу життя учнівської
молоді.
|
Виховні години
|
Протягом року
|
Педагоги
|
||
12.
|
Допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та
самореалізації особистості, розвитку критичного мислення, соціальної
мобільності.
|
Години спілкування
|
Протягом року
|
Педагоги
|
||
13.
|
Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я молоді,
запровадження здоров’язберігаючих технологій освітнього процесу, розвиток
екологічно врівноваженої поведінки особистості.
|
Виховні години
|
Протягом року
|
Педагоги
|
||
14.
|
Робота над колективними проектами за обраними темами (1-11 кл.).
|
Презентації
|
За графіком
|
Класні кервники
|
||
15.
|
Організація науково-дослідницької діяльність учнів на уроках та в позаурочний час
|
Уроки, консультації
|
Протягом року
|
Педагоги
|
||
16.
|
Проведення тематичних тижнів:
- здоров’я і спорту;
- національно-патріотичний;
- правовий;
- соціально-економічний;
- морально-етичний
- екологічний
|
Позакласна робота
|
Вересень
Жовтень
Грудень
Січень
Лютий
квітень
|
Педагог-організатор,
класні керівники
|
||
17.
|
Проведення місячників:
- випереджаючої освіти;
- дотримання законодавства про обов’язкову загальну середню освіту.
|
Місячник
|
Березень
Квітень
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагоги
|
||
18.
|
Шкільний ярмарок
|
Ярмарок
|
Березень
|
Педагог-організатор,
класні керівники
|
||
19.
|
Залучити учнів до висвітлення діяльність закладу в інтересах сталого
розвитку на сайті школи та шкільній газеті.
|
Статті, відеоматеріали, фотозвіти
|
Протягом року
|
Педагог-організатор,
класні керівники
|
||
ІV. Робота з
батьками
|
||||||
20.
|
Провести семінар, з запрошенням батьківської громадскості, з метою
ознайомлення з експериментальною роботою школи над проектом: «Інтегрування змісту
випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес».
|
Семінар
|
Вересень
|
Директор
|
||
21.
|
Школа випереджаючої освіти для батьків: «Навчи тата й маму, як дбайливо
господарювати» у формі дитячих листівок, буклетів, листів-звернень, правил
тощо.
|
Листівки
|
Грудень
|
Педагог-організатор
|
||
22.
|
Школа випереджаючої освіти для батьків: фестиваль ідей «Як зробити
домогосподарство сталим».
|
Аукціон
|
Жовтень
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагоги
|
||
23.
|
Тренінг «На шляху до взаємодії».
|
Тренінг
|
Лютий
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи
|
||
24.
|
Батьківський всеобуч:
«Усвідомлене батьківство –
запорука ефективного розвитку дітей»;
«Роль батьків у соціалізації
дитини»;
«Типові помилки у виховання
дітей»;
«Діти та Інтернет. Попередження
залежності»
|
Батьківські збори
|
Вересень
Грудень
Березень
Квітень
|
Класні керівники
|
||


















Немає коментарів:
Дописати коментар